BESLENME VE DİYETETİK

Hastalarımızın sağlık bütünlüğü açısından; Multidisipliner tedavi yaklaşımına sahip olan hastanemizde, Beslenme ve Diyetetik Birimi de organizasyonumuzun tıbbi birimleri arasında yer almaktadır.

Beslenme ve Diyetetik Birimimiz hastalarımızın özel beslenme durumlarına uygun tedavilerini verebilmek için üç ana başlıkla hizmet vermektedir.

Klinik Hizmetleri

Yatarak tedavi olan çocuk - büyük hastalarımızın mevcut

• Hipertansiyon,
  • Diyabet ,
  • Kalp ve damar hastalığı ,
  • Akut - Kronik böbrek yetmezliği,
  • Hemodiyaliz tedavisi alan hastalar,
  • Kronik karaciğer hastalığı, Siroz
  • Osteoporoz,
  • Gut,
  • Gluten enteropatisi ( çölyak )
  • Obezite,
  • Reflü, Gastrit,
  • Malnutrisyon,
  • Besinsel alerjiler,
  • Anemi,
  • Yutma ve çiğneme zorlukları,
  • Çeşitli kanser tiplerinde beslenme,
  • Besin alımındaki psikolojik yetersizlikleri,
  • Bulantı, Kusma,
  • Konstipasyon, Diare,
  • Enteral beslenme uygulamaları. vb.

Hastalıklarına uygun ''Doktorumuzun anemnezi, hasta ile görüşme, laboratuvar sonuçları'' bilgilerinin sonucunda kişiye özel beslenme planının düzenlenmesi sağlanmaktadır. Takibi yapılarak durum değişiklikleri hızla gerçekleştirilmektedir.

Hastalarımız taburcu olurken evde beslenmeleri konusunda durumlarına uygun beslenme tedavileri konusunda bilgilendirilmektedirler.

Mutfak Hizmetleri: Hastanemiz ülkemizin çeşitli yörelerinden gelen hastalara hizmet vermektedir. Bu nedenle yemeklerimiz ülkemizin tüm bölgelerinde yaşayan kişilere çok yabancı olmayacak şekilde özenle planlanmaktadır.

• Hastalarımızın uygun diyetleri ve Hasta yakınlarımızın yemekleri '' Yeterli ve Dengeli Beslenme'' kurallarına uygun mönüler olup,
  • Hastanemiz mutfağında hijyenik koşullarda pişirilmektedir.
  • Hastanemizde yemekler Hijyenik kapalı sistem servis edilmektedir.

Poliklinik Hizmetleri: Hastanemizde klinik hizmetlerimizde belirtilen hastalıkları içeren '' Hastalıklarda Beslenme Tedavi Planları'' '' Yeterli ve dengeli Beslenme'' kurallarına uygun olarak poliklinik hizmetleri kapsamın da da verilmektedir.