Mikro Cerrahi

İnsanların kopan uzuvlarının sinir, tendon veya damarların yerine dikilmesi mikrocerrahinin görevidir. Ortopedia Hastanesi bu konuda Türkiye’nin yetkin merkezlerinden biridir.
Parmak ve kol kopmaları, kesilmeleri, ezilmeleri, felçler,
Doğuştan yokluklar ve eksiklikler bu bölümde tedavi edilmektedir.
Mikrocerrahi, Ortopedi ve Travmatoloji Başta iş kazaları olmak üzere çeşitli kazalar sonrasında oluşan yaralanmalar, el ve bacak travmalarıyla ilgili yapılan mikrocerrahi uygulamaları, Ortopedia Hastanesi  çok önemli bir uzmanlık dalını oluşturuyor.
Ortopedi ve travmatolojideki mikrocerrahi uygulamalarında uzman hekimlerimiz, mikrocerrahi tekniği sayesinde kaza nedeniyle kopan el, parmak ya da ayak gibi organları yerine dikerek, onları tekrar hayata bağlıyor. Mikrocerrahi uygulamaları, el ve bacak travmalarında teknolojinin son olanaklarından yararlanarak 7 gün 24 saat boyunca gerçekleştiriliyor.
Hastanemiz, mikrocerrahi uygulamaları alanında uzman ekibi, ileri teknolojiyle donatılmış ameliyathane ve yoğun bakım üniteleriyle İstanbul’da kurulmuş sayılı merkezlerden biri olarak Türkiye’nin dörtbir yanından gelen hastaları sağlığına kavuşturuyor.

Tedavi Ettiğimiz Hastalıklar

Artroskopi ve spor yaralanmaları

Kliniğimizde gerçekleştirilen diz artroskopisi operasyonlarında; menisektomi, menisküs tamirleri, ön çapraz bağ yaralanmalarında rekonstürüksiyon ameliyatları, kıkırdak lezyonlarında mikrofraktür ve kıkırdak nakli artroskopik yöntem ile kapalı olarak tedavi edilerek hastalarımızın kısa sürede günlük aktivitelerine dönmeleri sağlanıyor.

Çocuklarda ortopedik hastalıklar

Çocukların ortopedik hastalıklarından olan doğumsal kalça çıkığı, çarpık ayak, düz tabanlık, serebral paralizi ve doğumsal deformitelerin takip ve tedavileri uzman hekimlerimiz tarafından titizlikle gerçekleştiriliyor. Çocukların travmatik kas iskelet sistemi yaralanmalarına, Ortopedi, Travmatoloji ve Mikrocerrahi ekibimiz tarafından 7 gün 24 saat hızla müdahale edilebiliyor.

Ayak ve ayak bileği hastalıkları

Kliniğimizde, günlük hayatımızda sık olarak rastlanılan ayak ve ayak bileğinin gerek acil (spor yaralanmaları, kırıkları, bağ yırtılmaları) gerekse de kronik sorunlarına (dejeneratif hastalıklar, plantar fasiit, topuk dikeni) gereken müdaheleler zamanında yapılabiliyor.

Kas ve iskelet sistemindeki onkolojik hastalıklar

Kas ve iskelet sisteminin onkoljik hastalıkları kendine özgü belirtiler ile ortaya çıkar. Ekstremitelerimizde ele gelen kitleler, kronik ağrılar bu tip rahatsızlıkların öncüsü olabiliyor. Bu sebeple kliniğimizde tüm kemik, kas ve yumuşak dokuların bu tip bulgularında gereken tetkik ve tedaviler titizlikle uygulanabiliyor.

Kalça ve diz eklemi protezleri

Kalça ve diz eklemi kireçlenmelerinde, kalça ve diz protezleri, protez enfeksiyonu ve gevşemelerinde temizleme ve revizyon ameliyatları hastanemizde bu girişimler için ayrılmış özel ameliyat odalarında yapılabiliyor.

Mikrocerrahi uygulamalar

Mikrocerrahi uygulamalar kas iskelet sisteminin travmatik yaralanmalarında yadsınamaz bir öneme sahiptir. Doku kaybı ile sonuçlanan kazalarda tedavinin aynı ekip tarafından planlanarak yapılması başarıya ulaşmada önemlidir. Aksi taktirde hastanın tedavisi uzayabiliyor ve geri dönüşümsüz kayıplar ile sonuçlanabiliyor. Halk arasında mikrocerrahi, plastik cerrahinin bir dalı gibi görünmekle birlikte, ekibimiz mikrocerrahi uygulamalarda yurtdışında eğitim görmüş tecrübeli ortopedi uzmanlarından oluşuyor.
Bu sebeple, kemiklerin gerek doku kaybı, gerekse damar ve sinir yaralanmaları ile birlikte olan kırıklarında, kırık fiksasyonu ile birlikte gerekli olacak doku nakilleri veya damar sinir onarımları aynı seansta yapılarak hastanın tedavisi tamamlanıyor. Ayrıca kırık kaynamaması veya kemik enfeksiyonlarında damarlı kemik ve yumuşak doku nakilleri gerçekleştirilebiliyor.