HANGİ GIDALARDA KALSİYUM FAZLA?

Zıplama niçin kemik depolarını dolduruyor?
İnsan vücudu aslında akıllı bir organizma. Hangi organı fazla iş yaparsa orayı destekliyor. Çocuklar zıplayınca organizmaları bu faaliyeti, bu kişinin kemiklerine ihtiyacı var, bu yüzden kalsiyum depolamalıyım diye yorumlayıp alınanı kemikte depoluyor. Ancak insan vücudunun bu akıllı faaliyeti en fazla 25 yaşına kadar devam ediyor. 

HANGİ GIDALARDA KALSİYUM FAZLA?
Süt, peynir, ayran, yumurta gibi beyaz gıdalarda kalsiyum fazladır. Ancak bu gıdaların barsaktan emilmesi için D vitamini gerekir. D vitamini ise en çok güneş ışınlarında bulunur. Fakat unutulmamalıdır ki güneş ışınları camın arkasından etkili değildir.

Geçen hafta kemik sağlığı için başlattığımız zıplama projesinden bahsetmiştik. Hatırlayacaksınız, çocuklar her gün 5 dakika zıplayacak ve ileri yaşları için kemiklerine kalsiyum depolayacaklardı.
Eğer bu proje başarılı olur ve çocuklar zıplamayı kendilerine görev haline getirirlerse, gelecekte kemik erimesi şikayetlerine daha az yakalanacaklar.
Ama ya şu an kemik erimesi şikayetleri ile karşı karşıya olanlar ne olacak? 
Bu soruya  Prof. Dr.Emre Toğrul şöyle cevap veriyor;
“ Belli yaştan sonra kemiklerimize, sağlamlğını sağlayan kalsiyumu depolamak mümkün değil ama, var olan kalsiyumu doğru ve idareli kullanmak çok önemli. Bu ise ancak kemik ve kemik dokusu hakkında bilgi sahibi olmakla mümkün.”
-    Hocam yani hangi gıdaları alıp almamamızdan mı bahsediyorsunuz?
“Ondan da bahsediyorum ama, sadece o değil. Örneğin güneş kemik sağlığı için çok önemli. Güneş ışınları kemiğin kalsiyum biriktirmesini sağlayan D vitaminin bağırsaktan emilmesini sağlıyor.”
-    Bizim bölgede güneş çok, o halde kemikle ilgili problemler olmayacaktır?
“ Güneş çok ama, güneş ışınlarının direk gelmesi lazım. Cam veya elbise altından etkisi yok.”

Görüntüleme Sayısı: 1132
Facebook Twitter Google+ LinkedIn Pinterest Addthis